Solutionare reclamatii

In cazul in care doriti sa efectuati o reclamatie cu privire la serviciile sau produsele comercializate pe site, va rugam sa ne contactati pentru a o putea rezolva in timp util. Pentru rezolvarea cat mai rapida, eficienta si pe cale amiabila a eventualelor probleme aparute, va rugam sa trimiteti mesajele dumneavoastra la adresele de mail specificate in pagina de contact.

INFORMARE CU PRIVIRE LA SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR (SAL)

In calitate de utilizator persoana fizica al Site-ului aveti si calitate de consumator, ca urmare aveti optiunea de a contacta o entitate SAL locala pentru solutionarea unei plangeri in legatura cu serviciilor noastre pe care nu ati reusit sa o solutionati direct cu noi.

Ce este SAL?

SAL reprezinta un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se ofera posibilitatea de solutionare a litigiilor pe care le pot avea cu comerciantii, atunci cand se confrunta cu o problema legata de achizitionarea unui produs sau serviciu.
Astfel, reclamatiile impotriva comerciantilor sunt prezentate voluntar de catre consumatori, urmand a fi solutionate intr-un mod independent, impartial, transparent, rapid și echitabil. Directia SAL are competenta sa solutioneze alternativ litigii nationale și transfrontaliere izvorate din contractele de vanzari sau din contractele de prestari servicii incheiate cu un comerciant care desfașoara activitati in Romania. Entitatile SAL sunt entitati extrajudiciare. O entitate SAL este o parte neutra (de exemplu, un mediator, arbitru) care poate fi utilizata de comerciant pentru a solutiona litigii, daca consumatorul decide sa foloseasca mecanismul SAL.

Procedura SAL:

  • este o procedura simpla și rapida
  • presupune costuri reduse fiind prin urmare benefic atat pentru consumatori, cat și pentru comercianti, care pot evita costuri legale si proceduri de durata.

    Care sunt conditiile in care se poate accesa procedura SAL?

  • Diferendul nu a putut fi solutionat in mod direct cu comerciantul;
  • Reclamatia nu a mai fost analizata anterior de catre o alta entitate SAL sau de catre o instanta de judecata, si nici inaintata unei alte autoritati publice;
  • Reclamatia este formulata in termen de 1 an de la data la care aceasta a fost prezentata comerciantului sau de la data savarsirii faptei care a dat nastere litigiului;
  • Instrumentarea litigiului nu afecteaza in mod grav functionarea eficienta a entitatii SAL;
  • Litigiul nu este promovat cu rea credinta și nu este ofensator;
  • Litigiul este de competenta entitatii SAL sesizate.
    In cazul in care Directia SAL nu poate analiza o reclamatie care i-a fost inaintata, va transmite ambelor parti o explicatie privind motivele neanalizarii litigiului in termen de 21 de zile calendaristice de la primirea dosarului de reclamatie.

    Cum depun o reclamatie prin intermediul SAL?

    Directia de solutionare alternativa a litigiilor din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor are competenta sa solutioneze alternativ litigii nationale și transfrontaliere izvorate din contractele de vanzari sau din contractele de prestari servicii incheiate cu un comerciant care desfașoara activitati in Romania, in sectoarele de activitate in care ANPC este competenta.

    Date de contact ANPC, Directia de solutionare alternativa a litigiilor

  • Adresa: Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865
  • Tel: 021.307.67.69
  • Fax: 021.314.34.62
  • E-mail: dsal@anpc.ro
  • Adresa web: https://anpc.ro/ce-este-sal/



    Date contact comerciant:

  • Nexus Media srl
  • Iasi, Soseaua Bucium nr. 80A
  • Cod Fiscal RO 9671891
  • J22/1051/1997
  • Tel: 0768473979